Hulp & Service - CRV Dier

Waar kunnen we u mee helpen?

Veelgestelde vragen

Mijn vraag gaat over:


Algemeen
Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf?
Bekijk hiervoor deze video.

Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf?
CRV wil samen met de veehouder innoveren en groeien naar een gezonde toekomst. Hierin zal steeds meer data op het boerenerf een rol spelen. Goed databeheer is onontbeerlijk om een (melk)veebedrijf goed te managen. ​De software van VeeManager is ca 20 jaar oud en verouderd. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen.

Met de nieuwe applicaties bent u weer klaar voor de toekomst.​ Met de nieuwe applicaties is het bijvoorbeeld mogelijk om op de telefoon uw dagelijkse werkzaamheden snel en efficiënt uit te voeren. Zo wordt de data ingezet om voor u de meest optimale bedrijfsvoering te bereiken.​

Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV

Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals FosfaatPlanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari.

Via Mijn CRV kunt u ook naar CRV Mineraal. Hiervoor kunt u inloggen met uw huidige CRD account, crd00123123.

Zijn er filmpjes met uitleg over de onderdelen in CRV Dier?
Jazeker, deze vindt u op de pagina van CRV Dier. Hier staan ook instructievideo’s voor het onderdeel Gezondheid, bijvoorbeeld hoe u een behandeling invoert.
Kan ik CRV Dier ook op de computer gebruiken?
CRV Dier kunt u zowel gebruiken via een app op uw telefoon als via uw computer.
Welke iOS of Android versie heb ik nodig op mijn devices om de applicaties te kunnen gebruiken?
iOS vanaf versie 12.0 (uitgebracht in 2018) en Android vanaf 10.0 (uitgebracht in 2019) werken goed op telefoon en tablet. Dit houdt niet in dat devices voor 2018 niet meer werkten met CRV Dier. Vaak kunnen deze nog updaten naar een hoger OS. Apple en Google bepalen welke device nog kunnen updaten naar een hoger OS.
Wat betekenen de icoontjes bij de dieren?

Hoe voller het icoon, hoe verder de cyclus. Zie hieronder een overzicht.



De vruchtbaarheid status iconen
De vruchtbaarheid status iconen
Inloggen
Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV?
Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens) . Klik hier voor de Snelle Startgids, waarin u stapsgewijs geholpen wordt om bij de apps in te loggen. Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV Klantenservice: 088 00 24 440.
  1. Ga naar www.mijncrv.nl
    (Werkt de link niet? Kopieer hem dan en plak hem in uw webbrowser)
  2. U ziet het inlogscherm. Klik op de lichtblauwe knop ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Vul uw e-mailadres in waarmee u altijd met CRV communiceert
  4. Klik op ‘Verzenden’ en ontvang een nieuw tijdelijk wachtwoord per e-mail. Kunt u de e-mail niet vinden?
    Controleer dan uw spambox. LET OP: de link in de mail is maar 15 minuten geldig!
  5. Vul vervolgens in het inlogscherm het zojuist gebruikte e-mailadres en het tijdelijke wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.
  6. Stel daarna direct uw nieuwe wachtwoord in en uw account is klaar voor gebruik.
Bekijk ook deze video.
Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben?
De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV Klantenservice via 088 00 24 440.

Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen?
U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen:

  1. Log in op mijn CRV via deze link
  2. Vervolgens klikt u op ‘producten’ links in het menu
  3. Kies het gewenste product en klik op aanmelden
  4. Klik op volgende en ga akkoord met de voorwaarden
  5. Klik op aanmelden

VeeManager

Wanneer stopt VeeManager?
CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. We zullen VeeManager groepsgewijs uit zetten bij veehouders als dat kan. Iedereen ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet.

Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik overstap naar CRV Dier en CRV Bedrijf?
Nee, u hoeft geen gegevens dubbel in te voeren als u CRV Dier en CRV Bedrijf afsluit. Alle gegevens worden onderling uitgewisseld tussen CRV Dier en Bedrijf. In CRV Dier kunt u alle gegevens invoeren. In CRV Bedrijf worden deze gegevens geanalyseerd en kunt u de overzichten inzien.
Kan ik in CRV Dier dezelfde zaken invoeren als in VeeManager?
Ja. CRV Dier wordt, samen met de ander applicaties die u kunt vinden in Mijn CRV, net zo compleet als VeeManager. Mocht u zaken tegenkomen die u mist dan kunt u altijd feedback indienen via de feedbackknop, of u kunt contact opnemen met de CRV Klantenservice via 088 00 24 440.
Wat kan ik als veehouder wel in CRV Dier en niet in de VeeManager-app?
  • Het vastleggen van meerlingdrachten of misvormde kalveren
  • Drachtlengte vastleggen via invoer Drachtcontrole en lijst Vruchtbaarheidscontrole. Dit is handig bij bijv. een samenweiding of meerdere inseminaties
  • Spermavoorraad bijhouden
  • Met meerdere gebruikers tegelijk in een account werken
  • Bij een melding een opmerking plaatsen bij individueel dier
  • Automatisch synchroniseren en verzenden van meldingen (mits CRV Dier geopend is)
  • Een overzicht zien van de ‘Laatste gebeurtenissen’ bij de diergegevens
  • 2 generaties van de afstamming van het dier inzien
  • Meerdere locaties zichtbaar onder een BRS nummer (relatienummer RVO)
  • CRV Dier kunt u gebruiken op de computer en uw mobiele telefoon


Registratie
Hoe kan ik een melding herstellen (intrekken of wijzigen)?
Bekijk hiervoor deze video.
Hoe weet ik dat een melding niet goed is gegaan?
CRV Dier toont een rode balk bovenin beeld zodra een melding niet goed is gegaan. Deze rode balk is even zichtbaar en verdwijnt pas nadat deze wordt aangeklikt. Als je op de rode balk klikt kom je bij de betreffende melding op het ‘Meldoverzicht’.
Hoe kan ik een diernummer wijzigen/aanpassen?
Ga naar het dier waarvoor u het nummer wilt wijzigen. Open 'Registratie', hier vindt u alle registratie informatie van het dier waaronder het diernummer. Klik hier op het pennetje en wijzig het nummer. Na het wijzigen vindt u deze wijziging ook in het meldoverzicht.
Waar kan ik de koekaart, registratiekaart en geboorte bewijzen opvragen?

Bekijk hiervoor deze video.

Waar kan ik import-exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven?
U kunt import- en exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven via RVO.
Als ik het veld 'Wordt afgevoerd naar UBN' invul bij een afvoer melding, moet het andere UBN dan ook nog een aanvoer melden?

Ja, de eigenaar van de locatie waar het dier aangevoerd wordt moet dan ook nog een aanvoer doen van het dier.


Vruchtbaarheid
Hoe kan ik een dracht van een meerling vastleggen in CRV Dier?
Ga naar ‘Drachtcontrole’ en selecteer bij andere bijzonderheden ‘Meerling’.
Waar vind ik mijn Ovalert grafieken?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken.

Gezondheid

Kan ik een ingevoerde behandeling in CRV Dier verwijderen
Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen. Ga naar Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken.

Waar vind ik mijn bedrijfsoverzicht diergezondheid?
Dit overzicht vindt u in CRV Bedrijf onder Gezondheid.

Melk
Waar vind ik mijn MPR-uitslag?
In CRV Bedrijf wordt de MPR-uitslag van zowel uw bedrijf als de MPR-uitslag per dier weergegeven.
Waar vind ik de levensproductie?
Bekijk hiervoor deze video.


Overig
Hoe wijzig ik de dierherkenning?
Bekijk hiervoor deze video.
Kan ik een opmerking plaatsen bij dieren in CRV Dier?
Ja, in CRV Dier heb je de mogelijkheid om in elk scherm een opmerking te plaatsen. Deze opmerkingen kun je terugzien bij de diergegevens. Opmerkingen die geplaatst worden kun je in CRV Dier en ook in CRV Bedrijf terugzien. Let op: opmerkingen die je plaatst komen niet in VeeManager.
Waar kan ik de spermavoorraad in CRV Dier invoeren?
Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren.
Ik heb meerdere bedrijven/locaties. Hoe werkt dit in CRV Dier?
Als u onder hetzelfde BRS nummer meerdere bedrijven/locaties heeft is dit zichtbaar in CRV Dier. Via ‘Meer' kunt u wisselen tussen locaties. Standaard komen de dieren van alle locaties in beeld. Aan de hand van hoofd- en sublocaties kun je zien welke locatie hoofd is. Op de hoofdlocatie wordt de deelname van CRV Dier vastgelegd. Wanneer alle bedrijven/locaties het zelfde BRS nummer hebben dan zijn de bedrijven aan elkaar gekoppeld.
Waar voer ik mijn aAa code in?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’
Waar kan ik mijn responders beheren?
Heeft u geen CRV Dier: Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”.
Heeft u CRV Dier: Dan vindt u responder beheer bij ‘voorraadbeheer


Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op of stel uw vraag via ons informatieformulier.

CRV Dier

Contact opnemen

Onze klantenservice is telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 16.30 uur. Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: 088 - 00 24 440.