Hulp & Service - CRV Bedrijf

Waar kunnen we u mee helpen?

Veelgestelde vragen

Mijn vraag gaat over:

Algemeen
Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf?
Bekijk hiervoor deze video.

Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf?
CRV wil samen met de veehouder innoveren en groeien naar een gezonde toekomst. Hierin zal steeds meer data op het boerenerf een rol spelen. Goed databeheer is onontbeerlijk om een (melk)veebedrijf goed te managen. ​De software van VeeManager is ca 20 jaar oud en verouderd. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen.

Met de nieuwe applicaties bent u weer klaar voor de toekomst.​ Met de nieuwe applicaties is het bijvoorbeeld mogelijk om op de telefoon uw dagelijkse werkzaamheden snel en efficiënt uit te voeren. Zo wordt de data ingezet om voor u de meest optimale bedrijfsvoering te bereiken.​

Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV

Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals FosfaatPlanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari.

Via Mijn CRV kunt u ook naar CRV Mineraal. Hiervoor kunt u inloggen met uw huidige CRD account, crd00123123.

Kan ik CRV Bedrijf ook op de mobiel gebruiken?
CRV Bedrijf kunt u zowel gebruiken op de computer als op uw telefoon via https://www.crvbedrijf.nl/ .
Hoe krijg ik CRV Bedrijf in het Nederlands?
CRV Bedrijf kijkt naar uw browser instellingen. Als u de voorkeurstaal op Engels hebt staan dan wordt CRV Bedrijf ook in het Engels getoond. Het aanpassen naar Nederlands verschilt per browser type.

1. Ga naar instellingen van uw browser
2. Zoek op Taal
3. Wijzig de voorkeurstaal naar Nederlands
4. Open CRV Bedrijf opnieuw
Wat betekenen de icoontjes bij de dieren?

Hoe voller het icoon, hoe verder de cyclus. Zie hieronder een overzicht.


Vruchtbaarheid status iconen
Vruchtbaarheid status iconen
Inloggen
Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV?
Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens) . Klik hier voor de Snelle Startgids, waarin u stapsgewijs geholpen wordt om bij de apps in te loggen. Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV Klantenservice: 088 00 24 440.
  1. Ga naar www.mijncrv.nl
    (Werkt de link niet? Kopieer hem dan en plak hem in uw webbrowser)
  2. U ziet het inlogscherm. Klik op de lichtblauwe knop ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Vul uw e-mailadres in waarmee u altijd met CRV communiceert
  4. Klik op ‘Verzenden’ en ontvang een nieuw tijdelijk wachtwoord per e-mail. Kunt u de e-mail niet vinden?
    Controleer dan uw spambox. LET OP: de link in de mail is maar 15 minuten geldig!
  5. Vul vervolgens in het inlogscherm het zojuist gebruikte e-mailadres en het tijdelijke wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.
  6. Stel daarna direct uw nieuwe wachtwoord in en uw account is klaar voor gebruik.
Bekijk ook deze video.
Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben?
De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV Klantenservice via 088 00 24 440.

Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen?
U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen:

  1. Log in op mijn CRV via deze link
  2. Vervolgens klikt u op ‘producten’ links in het menu
  3. Kies het gewenste product en klik op aanmelden
  4. Klik op volgende en ga akkoord met de voorwaarden
  5. Klik op aanmelden


VeeManager

Wanneer stopt VeeManager?
CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. We zullen VeeManager groepsgewijs uit zetten bij veehouders als dat kan. Iedereen ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet.

Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik overstap naar CRV Dier en CRV Bedrijf?
Nee, u hoeft geen gegevens dubbel in te voeren als u CRV Dier en CRV Bedrijf afsluit. Alle gegevens worden onderling uitgewisseld tussen CRV Dier en Bedrijf. In CRV Dier kunt u alle gegevens invoeren. In CRV Bedrijf worden deze gegevens geanalyseerd en kunt u de overzichten inzien.
Waar vind ik de inlog voor VeeManager?
U kunt op diverse manieren inloggen bij VeeManager. Die uitleg vindt u op deze pagina

Registratie
Waar kan ik de koekaart, registratiekaart en geboorte bewijzen opvragen?

Bekijk hiervoor deze video


Vruchtbaarheid
Waar vind ik mijn Ovalert grafieken?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken.

Gezondheid

Kan ik een ingevoerde behandeling in CRV Dier verwijderen
Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen. Ga naar Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken.

Waar vind ik mijn bedrijfsoverzicht diergezondheid?
Dit overzicht vindt u onder Gezondheid.

Melk
Waar vind ik mijn MPR-uitslag?
In CRV Bedrijf wordt de MPR-uitslag van zowel uw bedrijf als de MPR-uitslag per dier weergegeven.
Waar vind ik de levensproductie?
Bekijk hiervoor deze video.

Overig
Hoe wijzig ik de dierherkenning?
Bekijk hiervoor deze video.
Waar kan ik de spermavoorraad invoeren?
Dit kan in CRV Dier. Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren.
Ik heb meerdere bedrijven/locaties. Hoe werkt dit in CRV Bedrijf?
Als u onder hetzelfde BRS nummer meerdere bedrijven/locaties heeft is dit zichtbaar in CRV Bedrijf. Via ‘Meer' kunt u wisselen tussen locaties. Standaard komen de dieren van alle locaties in beeld. Aan de hand van hoofd- en sublocaties kun je zien welke locatie hoofd is. Op de hoofdlocatie wordt de deelname van CRV Bedrijf vastgelegd. Wanneer alle bedrijven/locaties het zelfde BRS nummer hebben dan zijn de bedrijven aan elkaar gekoppeld.
Waar voer ik mijn aAa code in?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’
Waar kan ik mijn responders beheren?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”.

Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op of stel uw vraag via ons informatieformulier.

CRV Bedrijf

Contact opnemen

Onze klantenservice is telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 16.30 uur. Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: 088 - 00 24 440.