Veelgestelde vragen - Stamboek en registratie

Antwoord op veelvoorkomende vragen

Hoe voer ik via CRV Dier een VKI-melding in?
In tegenstelling tot een eerder bericht, zal de optie om VKI te melden via het Voice Response systeem, nog niet worden verwijderd. U kunt nog gebruik blijven maken van deze optie tot nader bericht. Wilt u daarna VKI blijven melden dan kunt u gebruik maken van onze applicatie CRV Dier.

U kunt VKI-meldingen heel eenvoudig via de app CRV Dier doorgeven (via Invoer - VKI). Heeft u deze app nog niet? Ga dan naar www.mijncrv.nl en kies ‘Producten’ in het linkermenu. Daar kunt u eenvoudig een deelname op CRV Dier afsluiten. Daarnaast kunt u de VKI-meldingen ook zelf rechtstreeks doorgeven via Kiwa (InfoRund).

Voor vragen kunt u ook contact opnemen met Klantenservice CRV 088 – 00 24 440.

U kunt een VKI-melding invoeren via:

Bijzonderheden
Alle vragen in het VKI-formulier zijn standaard beantwoord met ‘Nee’. Moeten er bijzonderheden gemeld worden in het VKI-formulier? Aanpassingen in het VKI-formulier doet u via de knop ‘Wijzig VKI’.

Hoe vraag ik een paspoort aan?
Vanaf 1 mei 2024 kunt u alleen nog een paspoort aanvragen via RVO!

Hoe voer ik een import- of exportmelding in?
Vanaf 1 mei kunt u alleen nog een import- of exportmelding invoeren via RVO!

Hoe voer ik een geboortemelding in?
U kunt een geboortemelding doorgeven via:

In CRV Dier vindt u de optie ‘Geboorte’ onder ‘Invoer’.

Bijzonderheden

  • Bij ‘Kalf’ kiest u een levensnummer uit de lijst of vult u een werknummer in.
  • Bij ‘Geboortedatum’ kiest u een datum uit de kalender of vult u de datum in.
  • Bij ‘Moeder’ kiest u een levensnummer uit de lijst of vult u een werknummer of diernummer in.
  • Bijzonderheden en naam (optioneel):
    • Naamgeving kan staan op: geen naam, automatisch volgnummer of naam opgeven. Voor het wijzigen van type naam neemt u contact op met de Klantenservice.
  • Heeft u alles ingevuld? Klik dan twee keer op ‘OK’ om te bevestigen. De melding is nu ingevoerd.
  • U heeft 80 werkdagen (4 maanden) de tijd om een I&R-melding te doen. Oudere meldingen moet u schriftelijk bij de RVO aanleveren. Zij leggen de melding vast.
  • U kunt een datum ouder dan 3 werkdagen vastleggen door op ‘andere datum’ te klikken en dan een andere datum in te typen. U krijgt dan de waarschuwing ‘melding is buiten de wettelijke termijn’ in beeld. De melding is echter wel gewoon vastgelegd. De RVO rekent een tarief van € 1,08 per te late melding.


Stamboek en registratie

Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op of stel uw vraag via ons informatieformulier. Onze klantenservice is te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 16:30 uur.