Veelgestelde vragen - CRV Bedrijf

Antwoord op veelvoorkomende vragen

Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf?
CRV Dier is om meldingen en gegevens in te voeren/verzenden. Verder is het mogelijk om allerlei gegevens op dierniveau op te vragen.
CRV Bedrijf is voornamelijk om analyses en overzichten in te kunnen zien. Denk hierbij aan de MPR-uitslag, diergezondheidsoverzicht en vruchtbaarheidsgegevens.

Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV?
Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens) . Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV Klantenservice: 088 00 24 440.

  1. Ga naar www.mijncrv.nl
    (Werkt de link niet? Kopieer hem dan en plak hem in uw webbrowser)
  2. U ziet het inlogscherm. Klik op de lichtblauwe knop ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Vul uw e-mailadres in waarmee u altijd met CRV communiceert
  4. Klik op ‘Verzenden’ en ontvang een nieuw tijdelijk wachtwoord per e-mail. Kunt u de e-mail niet vinden?
    Controleer dan uw spambox. LET OP: de link in de mail is maar 15 minuten geldig!
  5. Vul vervolgens in het inlogscherm het zojuist gebruikte e-mailadres en het tijdelijke wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.
  6. Stel daarna direct uw nieuwe wachtwoord in en uw account is klaar voor gebruik.

Bekijk in deze korte video hoe inloggen bij Mijn CRV werkt.

Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf?
Onze huidige software waar VeeManager opdraait, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen.

Wanneer stopt VeeManager?
CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. Wanneer al die functionaliteiten aan CRV Dier en CRV Bedrijf toegevoegd zijn, zal VeeManager worden vervangen. Op een later tijdstip dit jaar ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet.
Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik CRV Dier en CRV Bedrijf wil uitproberen?
Nee, u hoeft geen gegevens dubbel in te voeren als u CRV Dier en CRV Bedrijf afsluit. Alle gegevens worden onderling uitgewisseld tussen CRV Dier en Bedrijf. In CRV Dier kunt u alle gegevens invoeren. In CRV Bedrijf worden deze gegevens geanalyseerd en kunt u de overzichten inzien

Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben?

De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV Klantenservice via 088 00 24 440.

Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen?

U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen:

  1. Log in op mijn CRV via deze link
  2. Vervolgens klikt u op ‘producten’ links in het menu
  3. Kies het gewenste product en klik op aanmelden
  4. Klik op volgende en ga akkoord met de voorwaarden
  5. Klik op aanmelden

Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV?
Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals Fosfaatplanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari.

Via Mijn CRV kunt u ook naar CRV Mineraal. Hiervoor kunt u inloggen met uw huidige CRD account, crd00123123.

Bekijk in deze korte video hoe de app switcher werkt.

Kan ik een ingevoerde behandeling verwijderen?
Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen in CRV Dier. Ga naar Meer > Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken.

Waar vind ik mijn MPR-uitslag?

Dit vindt u in CRV Bedrijf onder Melk > MPR uitslag per dier en MPR Bedrijfsuitslag.

Kan ik CRV Bedrijf ook op de mobiel gebruiken?

CRV Bedrijf kunt u zowel gebruiken op de computer als op uw telefoon via https://www.crvbedrijf.nl/ .

Waar kan ik de spermavoorraad invoeren?

Dit kan in CRV Dier. Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Meer > Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren.

Ik heb meerdere bedrijven/locaties. Hoe werkt dit in CRV Bedrijf?

Als u onder hetzelfde BRS nummer meerdere bedrijven/locaties heeft is dit zichtbaar in CRV Bedrijf. Via ‘Meer' kunt u wisselen tussen locaties. Standaard komen de dieren van alle locaties in beeld. Aan de hand van hoofd- en sublocaties kun je zien welke locatie hoofd is. Op de hoofdlocatie wordt de deelname van CRV Bedrijf vastgelegd. Wanneer alle bedrijven/locaties het zelfde BRS nummer hebben dan zijn de bedrijven aan elkaar gekoppeld.

Waar kan ik de koekaart, registratiekaart en geboorte bewijzen opvragen?
Op het dashboard van CRV Bedrijf vindt u een overzicht van uw huidige veestapel. Klik op 'Totaal op bedrijf' of op een andere diergroep naar keuze. Vink de dieren aan waarvan u een koekaart, registratiekaart en/of geboortebewijs wilt opvragen en klik vervolgens op de bijpassende knop onderaan uw scherm. U kunt deze documenten ook opvragen door hier op een individueel dier te klikken. In het scherm wat dan tevoorschijn komt staan deze knoppen ook.

Waar vind ik mij bedrijfsoverzicht diergezondheid?

Dit overzicht vindt u onder Gezondheid.

Waar voer ik mijn aAa code in?

Ga naar de app switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’

Waar kan ik mijn responders beheren?
Heeft u geen CRV Dier: Ga naar de app switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”.
Heeft u CRV Dier: Dan vindt u Responderbeheer in het menu ‘Voorraadbeheer’

Waar vind ik mijn Ovalert grafieken?

Ga naar de app switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken.

Waar vind ik de inlog voor VeeManager?
U kunt op diverse manieren inloggen bij VeeManager. Die uitleg vindt u op deze pagina.

CRV Bedrijf

Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op of stel uw vraag via ons informatieformulier. Onze klantenservice is te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 16:30 uur.